Referenssit
Kybertilanteiden kriisiviestintäkoulutus
Aalto EE:n Diploma in Cyber Security -ohjelma
Kybertilanteiden viestintään kannattaa varautua. Jos kybertilanteen kriisiytyminen saadaan estettyä tai kriisin eskaloituminen vältettyä, on varautuminen maksanut itsensä kerralla takaisin.
Mitä asioita pitää laittaa kuntoon, miten varautuminen ja harjoittelu kannattaa aloittaa? Kaikille sopivaa ratkaisua ei ole olemassa. Räätälöity, omaan organisaatioon sopiva malli on paras. Pääasia, että aloittaa jostain.
Aalto EE:n Diploma in Cyber Security -ohjelma
Kybertilanteiden viestintään kannattaa varautua. Jos kybertilanteen kriisiytyminen saadaan estettyä tai kriisin eskaloituminen vältettyä, on varautuminen maksanut itsensä kerralla takaisin.
Mitä asioita pitää laittaa kuntoon, miten varautuminen ja harjoittelu kannattaa aloittaa? Kaikille sopivaa ratkaisua ei ole olemassa. Räätälöity, omaan organisaatioon sopiva malli on paras. Pääasia, että aloittaa jostain.
Tietoturvakriisit ja viestintä -koulutus
Kauppakamari
Koulutuksen yleisarvosanan keskiarvo ( asteikko 1-5 ): 4,75
Henkilökohtaisen arvosanan keskiarvo: 4,75
- Osaat esittää asiat selkeästi ja mielenkiintoisesti, esimerkit havainnollistivat hyvin
– Osaava ja hyviä käytännön esimerkkejä!
– Asiallinen, selkeä tapa viestiä, helppo kuunnella.
– Sisältö oli timanttia, riittää pureskeltavaa ja työstettävää omassa organisaatiossa tämän pohjalta.
Kauppakamari
Koulutuksen yleisarvosanan keskiarvo ( asteikko 1-5 ): 4,75
Henkilökohtaisen arvosanan keskiarvo: 4,75
- Osaat esittää asiat selkeästi ja mielenkiintoisesti, esimerkit havainnollistivat hyvin
– Osaava ja hyviä käytännön esimerkkejä!
– Asiallinen, selkeä tapa viestiä, helppo kuunnella.
– Sisältö oli timanttia, riittää pureskeltavaa ja työstettävää omassa organisaatiossa tämän pohjalta.
Rikosprosessi -neuvonta
Erään yrityksen omistaja:
Yrityksille on tavanomaisempaa joutua kohtaamaan sopimusrikkomuksia tai muita riitatilanteita toimintaansa liittyen. Useimmiten nämä rikkomukset selviävät omin avuin neuvotteluilla vastapuolen kanssa ja lainopillisten asiantuntijoiden neuvoin. Mutta, kun yritys joutuu rikoksen kohteeksi tällöin asiat muuttuvat monimutkaiseksi.
Yrityksemme joutui rikoksen kohteeksi ja Gestionin asiantuntemus oli suureksi avuksi prosessin aikana. Gestion auttoi määrittelemään mistä rikoksesta on kysymys, miten rikosilmoitus tulee laatia, miten tutkinta mahdollisesti etenee ja mikä prosessin lopputulos saattaa olla. Tämä toi luottamusta organisaatioomme ja emme hapuilleet rikosprosessin kanssa yhtään. Vastaavaa osaamista ja apua emme olisi saaneet omalta asianajotoimistoltamme.
Erään yrityksen omistaja:
Yrityksille on tavanomaisempaa joutua kohtaamaan sopimusrikkomuksia tai muita riitatilanteita toimintaansa liittyen. Useimmiten nämä rikkomukset selviävät omin avuin neuvotteluilla vastapuolen kanssa ja lainopillisten asiantuntijoiden neuvoin. Mutta, kun yritys joutuu rikoksen kohteeksi tällöin asiat muuttuvat monimutkaiseksi.
Yrityksemme joutui rikoksen kohteeksi ja Gestionin asiantuntemus oli suureksi avuksi prosessin aikana. Gestion auttoi määrittelemään mistä rikoksesta on kysymys, miten rikosilmoitus tulee laatia, miten tutkinta mahdollisesti etenee ja mikä prosessin lopputulos saattaa olla. Tämä toi luottamusta organisaatioomme ja emme hapuilleet rikosprosessin kanssa yhtään. Vastaavaa osaamista ja apua emme olisi saaneet omalta asianajotoimistoltamme.
Vastuullinen kriisijohtaminen
-puheenvuoro
Palaute: Puhuja oli ammattitaitoinen ja tunsi esittämänsä aiheen sisällön hyvin. Terveiset: Selkeä esitys vastuullisesti kriisijohtamisesta 4/5
-puheenvuoro
Palaute: Puhuja oli ammattitaitoinen ja tunsi esittämänsä aiheen sisällön hyvin. Terveiset: Selkeä esitys vastuullisesti kriisijohtamisesta 4/5
Kriisiharjoitus
Yleinen työttömyyskassa, johtoryhmä
"Otimme säännöllisen kriisiviestintäharjoituksemme pohjaksi kybertilanteet, koska ne ovat vielä melko uusia ja edellyttävät laajempaa yhteistyötä myös muiden viranomaisten kanssa. Teimme Gestionin kanssa erinomaisen simulaatioharjoituksen, joka paitsi paransi valmiuksiamme, valotti myös kybertilanteiden monimuotoisuutta ja viranomaisyhteistyön merkitystä. Nykyään jokaisen organisaation on hyvä harjoitella kybertilanteiden varalta säännöllisesti, vaikka omasta mielestä tilanne olisi hyvin hallinnassakin. Varmuus ja ymmärrys lisääntyvät parintunnin sessiossa valovuosia."
Ilona Kangas, viestintäjohtaja YTK
Yleinen työttömyyskassa, johtoryhmä
"Otimme säännöllisen kriisiviestintäharjoituksemme pohjaksi kybertilanteet, koska ne ovat vielä melko uusia ja edellyttävät laajempaa yhteistyötä myös muiden viranomaisten kanssa. Teimme Gestionin kanssa erinomaisen simulaatioharjoituksen, joka paitsi paransi valmiuksiamme, valotti myös kybertilanteiden monimuotoisuutta ja viranomaisyhteistyön merkitystä. Nykyään jokaisen organisaation on hyvä harjoitella kybertilanteiden varalta säännöllisesti, vaikka omasta mielestä tilanne olisi hyvin hallinnassakin. Varmuus ja ymmärrys lisääntyvät parintunnin sessiossa valovuosia."
Ilona Kangas, viestintäjohtaja YTK
Kriisiharjoitus
Kansalliskirjaston Finna-palvelu
Kansalliskirjaston Finna-palvelu
Poliisiuran koulutuksia
Poliisilaitoksen viestintäpäällikkö, poliisilaitoksen henkilöstön ja viestintäryhmän koulutukset 2010-2016
Poliisin valtakunnallisen viestinnän valmiusryhmän johtaja, ryhmän vuosittaiset koulutukset 2014-2015
Espoon kauppakeskusten kriisiharjoitukset 2011-2015
Espoon kaupungin rehtoreiden kriisiviestintäkoulutus 2011
Poliisilaitoksen viestintäpäällikkö, poliisilaitoksen henkilöstön ja viestintäryhmän koulutukset 2010-2016
Poliisin valtakunnallisen viestinnän valmiusryhmän johtaja, ryhmän vuosittaiset koulutukset 2014-2015
Espoon kauppakeskusten kriisiharjoitukset 2011-2015
Espoon kaupungin rehtoreiden kriisiviestintäkoulutus 2011
Kriisinhallintatehtävien koulutuksia
Strategic Communications in the international context, EUPOL COPPS, Palestinian Territories
Strategic Communications in the work of complaint units, EUPOL COPPS, Palestinian Territories
Strategic Communications in the international context, EUPOL COPPS, Palestinian Territories
Strategic Communications in the work of complaint units, EUPOL COPPS, Palestinian Territories