Organisaatio varautuu kriiseihin suunnittelulla ja harjoittelulla. Henkilöstön kriisiosaamista voi parantaa helposti verkkokursseilla ja tietopankeilla.
Aloita varautuminen suunnittelulla
Valmius- ja kriisisuunnitteluprosessi:
Gestionin suunnitelmissa hyödynnetään tosielämän operatiivisissa tilanteissa ja valmiussuunnittelutyössä tehtyjä havaintoja.
- Gestion tutustuu organisaation olemassaoleviin suunnitelmiin
- Tarvittaessa kysely esim. johtoryhmän tai kriisiryhmän jäsenille
- Gestion ehdottaa muutoksia ja täydennyksiä suunnitelmiin
- Gestion tekee muutokset ja esittelee suunnitelman asiakkaalle
- Hyväksynnän jälkeen asiakas saa uudet suunnitelmat käyttöönsä
Gestionin suunnitelmissa hyödynnetään tosielämän operatiivisissa tilanteissa ja valmiussuunnittelutyössä tehtyjä havaintoja.
Suunnittelun jälkeen kannattaa harjoitella
Gestion tarjoaa johtoryhmälle tai kriisiryhmälle räätälöityjä kriisiharjoituksia, jossa harjoitellaan johdon ja viestinnän yhteistyötä sekä tilannekuvan muodostamista.
Osallistujat saavat kriisiharjoituksesta arvokkaita havaintoja omista vahvuuksistaan ja kehittämiskohteistaan. Harjoitus nostaa ryhmän ja kriisijohtajan varmuutta kohdata mikä tahansa kriisi.
Lue Gestionin kriisiharjoituksen asiakaspalaute tästä!
- kesto 3 – 4 tuntia
- luento halutuista aiheista (kriisijohtaminen, tietoturvakriisit, kybertilanteet, kriisiviestintä tms.)
- simulaatio, jossa osallistujat painiskelevat realistisen kriisiskenaarion kanssa
- palaute ryhmän toiminnasta
Osallistujat saavat kriisiharjoituksesta arvokkaita havaintoja omista vahvuuksistaan ja kehittämiskohteistaan. Harjoitus nostaa ryhmän ja kriisijohtajan varmuutta kohdata mikä tahansa kriisi.
Lue Gestionin kriisiharjoituksen asiakaspalaute tästä!
Kybertilanteiden kriisiviestintäharjoitus
Tietoturvakriisit ja muut kybertilanteet haastavat organisaatioita. Kybertilanteet ovat monitahoisempia kuin monet muut kriisit ja niissä on viestintään sekä johtamiseen liittyviä haasteita, joita muissa kriiseissä ei ole.
Harjoittelemalla hyvän sään aikana organisaatioiden johtoryhmät ja kriisiryhmät saavat varmuutta kybertilanteiden johtamiseen, viestintään ja hallintaan. Kybertilanteiden kriisiviestintäharjoitus koostuu luennoista, realistisesta simulaatiosta ja palautteesta. Paketti räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
Kouluttajina harjoituksessa toimivat Elli Flén ja Petri Launiainen. Elli on kokenut kriisiviestintäkonsultti, joka on työskennellyt erilaisissa viestinnän tehtävissä Suomessa ja ulkomailla yli 20 vuoden ajan. Petri on johtanut poliisin operatiivista toimintaa ja viestintää vuosien ajan. Tällaista näkemystä ja kokemusta et muualta saa.
Harjoittelemalla hyvän sään aikana organisaatioiden johtoryhmät ja kriisiryhmät saavat varmuutta kybertilanteiden johtamiseen, viestintään ja hallintaan. Kybertilanteiden kriisiviestintäharjoitus koostuu luennoista, realistisesta simulaatiosta ja palautteesta. Paketti räätälöidään aina asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
Kouluttajina harjoituksessa toimivat Elli Flén ja Petri Launiainen. Elli on kokenut kriisiviestintäkonsultti, joka on työskennellyt erilaisissa viestinnän tehtävissä Suomessa ja ulkomailla yli 20 vuoden ajan. Petri on johtanut poliisin operatiivista toimintaa ja viestintää vuosien ajan. Tällaista näkemystä ja kokemusta et muualta saa.
Varautumista voi täydentää luennoilla
Gestionin luennot:
- Viestintä on suorituskyky
- Kriisinkestävä tiimi
- Kriisijohtaminen
- Miten kriisitilanne otetaan haltuun?
- Henkilökohtainen kriisiosaaminen
Henkilöstön osaamista täydennetään verkkokursseilla
Verkkokursseista saat tuhdin tietopaketin kybertilanteista, kriisijohtamisesta tai kriisiviestinnästä.
Viestintähenkilöstö, johtoryhmä tai kriisiryhmä saa päivitettyä osaamisensa helposti Gestionin verkkokursseilla.
Kursseissa ei ole tehtäviä vaan ne toimivat enemmänkin tietopankkeina. Kurssien sisältö perustuu omakohtaisiin kokemuksiin operatiivisista tilanteista, niiden johtamisesta ja viestinnästä.
Viestintähenkilöstö, johtoryhmä tai kriisiryhmä saa päivitettyä osaamisensa helposti Gestionin verkkokursseilla.
Kursseissa ei ole tehtäviä vaan ne toimivat enemmänkin tietopankkeina. Kurssien sisältö perustuu omakohtaisiin kokemuksiin operatiivisista tilanteista, niiden johtamisesta ja viestinnästä.
Mentorointi
Kriisijohtaminen on kriittinen toiminto. Tarvitseeko avainasemassa oleva johtaja tai nimetty kriisijohtaja preppausta kriisin varalle? Mentoroinnilla saadaan johtaja iskukykyiseksi mitä tahansa kriisiä varten.
Neuvonta
– ilmaista
Etkö tiedä mikä valmennus olisi paikallaan? Tuliko eteen tai onko tiedossa poikkeuksellinen tilanne tai rikosprosessi, josta et tiedä miten suhtautua? Soita meille, saat alkuneuvot ilmaiseksi.
Kriisinhallinta 24/7
Jos kriisi on päässyt yllättämään, sen hallinta edellyttää nopeaa toimintaa, tehokasta kriisijohtamista, tilannearviota ja oikean taktiikan valintaa. Viestintä on kriisitilanteen hoitamisen näkyvin osa ja siihen kannattaa panostaa. Jos kyseessä on kybertilanne, tulee huomioon ottaa lisäksi vielä lainsäädännön velvoitteet, viranomaistoiminta ja rikosprosessi.
Jos kriisi nostaa päätään, ole yhteydessä Gestioniin nopeasti. Jos toimeen ryhtyy ajoissa, voidaan tilanteen kriisiytyminen jopa välttää.
Gestionin erikoisosaamista ovat kriisit, joihin liittyy rikosprosessi tai muuta viranomaistoimintaa. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi tietomurrot ja muut kybertilanteet.
Gestion on ollut pahoissa paikoissa.
Jos kriisi nostaa päätään, ole yhteydessä Gestioniin nopeasti. Jos toimeen ryhtyy ajoissa, voidaan tilanteen kriisiytyminen jopa välttää.
Gestionin erikoisosaamista ovat kriisit, joihin liittyy rikosprosessi tai muuta viranomaistoimintaa. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi tietomurrot ja muut kybertilanteet.
Gestion on ollut pahoissa paikoissa.
Gestionin menu
Kriisiharjoitus johtoryhmälle tai kriisiryhmälle à 4 h
kriisijohtaminen / kriisiviestintä / kybertilanteet pyydä tarjous
Tietoturvakriisin harjoittelu
kriisijohtaminen / kriisiviestintä pyydä tarjous
Tietoturvakriisit ja niiden viestintä -verkkokurssi
tietoturvakriisien, kybertilanteiden dynamiikka / kybertilanteiden viestintä / miten kybertilanteista selvitään? 99
Kriisijohtaminen -verkkokurssi
hyvä kriisijohtaminen / parhaat käytännöt tositilanteiden tiimellyksestä 79
Kriisiviestintä -verkkokurssi
onnistuneen kriisiviestinnän edellytykset / parhaat kokemukset tositilanteiden viestinnästä 79
Cyber Incidents and Communication Online Course
dynamics of a cyber incident / communication / how to survive a cyber incident? 79